Nina in Kentucky!

Arrival, First Day of School and Snow Day!

Hey!

Dit is mijn eerste blog vanuit 'Murica! Op Nieuwjaarsdag moesten we al vroeg opstaan omdat we om 6:45 weg moesten naar het vliegveld (ik had dus maar 2,5 uur geslapen). Eenmaal aangekomen op het vliegveld heb ik ingecheckt en heb ik mijn koffer afgeleverd. Het was super druk bij de bagagecontrole, en ook bij de paspoortcontrole stond een mega lange rij. Gelukkig werden bij de paspoortcontrole de mensen met een Europees paspoort uit de rij gehaald en kon ik doorlopen naar een automatische paspoortcontrole waar helemaal geen rij stond. Om de een of andere reden werd ik ook nog uitgekozen om gefouilleerd te worden, waarna ik eindelijk het vliegtuig in kon. Na een lange vlucht kwam ik eindelijk aanop Detroit Airport. Ook hier werd iknatuurlijk weer uitgekozen omextra vragen te beantwoorden. Op mijn boardingpass stond niet bij welke gate ik moest zijn en er hing maar een scherm waar op stond bij welke gate ik moest zijn, en dat bleek helemaal aan de andere kant van het vliegveld te zijn. Ik had ook nog eens verkeerd gekeken waardoor ik dacht dat ik nog maar 10 minuten had om bij mijn gate te komen, maar dat bleek 1,5 uur te zijn. Gelukkig had ik wel in een keer mijn gate gevonden. Het vliegtuig had een half uur vertraging, maar gelukkig kwamen we alsnog op tijd aan omdat de tijd voor de-icing hadden ingepland, maar omdat het niet zo koud was was dat niet nodig. Na een lange dag van reizen kwam ik eindelijk aan in Louisville en stonden mijn gastgezin en mijn representativemij op te wachten.

Eenmaal bij het huis aangekomen waren mijn andere gastzus en haar man er ook en hebben we pizza gegeten (ook al hou ik niet zo van pizza, maar okay dat konden zij niet weten (ik zeg dit alleen omdat het soort van relevant is voor de rest van het verhaal)) en hebben we een spelletje gespeeld. Het was een soort van Cards Against Humanity maar dan de wat "kinderlijke" versie. De volgende dag was een vriendin van mijn gastzusje jarig en zijn we naar haar huis toe ge gaan om dat te vieren. We hebben film gekeken, ge-airhockeyd, taart gegeten, en natuurlijk was er ook... pizza ! (Ik had maar niet genomen, ik had wel genoeg aan alleen taart haha)Die dag hebben we ook nog een mobiel voor mij gekocht een een prepaid-achtig iets gekocht zodat ik onbeperkt kan bellen, smsen en internetten, maar alleen binnen de US.

De dag daarna was officieel de eerste schooldag, maar omdat ik me nog moest inschrijven wilde mijn gastmoeder me die dag nog thuis houden. We hadden 's ochtends eerst mijn gastzusje afgezet op haar school en zijn daarna gelijk doorgereden naar mijn school om me in te schrijven. Na het invullen van wat papieren is de counselor in overleg met mij mijn rooster gaan maken. Omdat ik op een best kleine school zit hadden ze helaas weinig vakken om uit te kiezen. Mijn rooster ziet er als volgt uit:

7:40AM - 8:40AM French 1

8:40AM - 9:35AM Visual Arts 1

9:35AM -10:35AM US History

10:30AM - 11:25AM Peer Tutoring

11:25AM - 11:55AM Lunch

11:55AM - 12:30PM Orient School&Comm (aka Cat-time)

12:30PM - 1:25PM College Algebra

1:25PM - 2:20PM English 4

French is gewoon Frans, Visual Arts is beeldende vorming, US History is gewoon Amerikaanse geschiedenis. US History vind ik tot nu toe wel een beetje lastig omdat dat voor mij natuurlijk allemaal nieuwe informatie is. Peer Tutoring is een vak waarbij ik leerlingen met special needs help met hun schoolwerk. Ik ben dus een zo genaamde "peer tutor". In die klas zitten o.a. mensen met het Syndroom van Down, een doof meisje en volgens mij iemand met zwaar autisme. Verder zitten er nog meer leerlingen met een verstandelijke beperking.

Cat-time is een soort van tussenuur, maar tijdens dat tussenuur moet je òf naar een docent toe gaan van een vak waar je er slecht voor staat, òf je moet in het lokaal gaan zitten dat op je rooster staat en daar huiswerk maken, of zoals tot nu toe de hele tijd, spelletjes doen of op je mobiel zitten want we hebben nog geen huiswerk. Ik zit trouwens op een school met een open media policy dus dat betekent dat ik tijdens de les de hele tijd op m'n mobiel mag zitten.

College Algebra is gewoon algebra en English is Engels. Het enge vak wat ik tot nu toe een beetje lastig vind is dus US History.

Nadat mijn rooster gemaakt was zou ik dus weer met mijn gastmoeder naar huis gaan, maar helaas. De counselor zei dat nu ik in het systeem stond ik gelijk naar school moest anders zou ik absent gemeld worden. Na een rondleiding van de andere exchange student op mijn school (ze komt uit Frankrijk en ik zit met haar en haar vrienden in de pauze) moest ik dus gelijk naar de les toe. Omdat er veel arme mensen op mijn school zitten krijgen we veel dingen gratis dus het maakt niks uitdat ik niks bij me had. Van m'n counselor kreeg ik pennen en potloden en een notitieblok. Bij algebra liggen er rekenmachines op tafel en bij Frans kreeg ik mijn boeken ook gratis, het lesboek moet ik teruggeven aan het eind van het jaar, en de werkboeken mag ik gewoon houden. Ook mijn schoollunch is gratis. Drie keer raden wat er gisteren o.a. op school was voor lunch... pizza! Gelukkig waren er ook kleine bolletjes dus had ik er daar maar eentje van genomen en een mandarijntje want die hadden ze ook!

Ik had in mijn vorige blogpost gezegd dat ik naar een "Traditional High School" zou gaan, maar mijn school is al 5 jaar niet meer traditional dus ik hoef gelukkig geen uniform aan.

Vandaag sneeuwt het een beetje en het vriest en daardoor hadden we vandaag een Snow Day. Dat betekent dat ik vandaag dus niet naar school hoefde en dus eindelijk een beetje bij kon slapen want helaas heb ik toch echt last van mijn jetlag.

Voor de mensen die mijn gastmoeder op Facebook volgen: er staat ergens op haar Facebook dat ik last heb van heimwee, maar dat is niet zo hoor! Ik zal daar vast wel last van gaan krijgen op een gegeven moment, maar nu gelukkig nog niet. Ze dacht dat denk ik omdat ik die middag na school een tijdje op m'n kamer zat, maar dat kwam gewoon doordat ik super moe was. Maak je dus maar geen zorgen! Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin hier, en ook school vind ik tot nu toe leuk!

Als je een mailtje wilt krijgen zodra er een nieuwe blog of foto op staat dan kun je je e-mail adres invullen in het balkje rechts :)

Doei!

Nina

Reacties

Reacties

Ria Pouwels

Dag Nina.
Wat een reis zeg en fijn dat je vandaag een beetje kon bijslapen. Volgens mij heb je wel lieve gastouders die je overal bij betrekken. Knap van je dat je je zo goed redt.
Jammer van al die pizza, gewoon laten weten dat het niet je favoriete gerecht is. Liefs van Ria en snorremans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active