Nina in Kentucky!

PDO-bijeenkomst en... geslaagd?

Hoi!!

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn ouders bij de PDO-bijeenkomst (pre departure oriëntation) geweest. Eigenlijk was die bijeenkomst op 4 juni, maar daar kon ik helaas niet bij zijn.

Toen we aankwamen kreeg ik een keycord met mijn naam er op en mijn ouders kregen allebei een sticker met "ouder van Nina Janssen" er op. Daarna liepen we de ruimte in waar de presentatie werd gehouden. Toen zijn mijn ouders en ik op de foto geweest voor de Amerikaanse vlag! (Je kunt de foto zien bij "foto's" rechts bovenin.)

Als eerste kregen we een presentatie over de praktische zaken zoals dat je je pinpas op wereld moet zetten. Het eerste deel van de presentatie ging sneller dan gepland en dus hadden we eerder en iets langer pauze. Na de pauze was er een gedeelte over het dagelijks leven in het buitenland. Daarna hadden we weer een redelijk lange pauze. En daarna was er een soort van talkshow met oud-studenten en ouders van oud-studenten. De oud-studenten en hun ouders vertelden dingen over hun ervaring en we konden ook vragen stellen. Ik vond dit onderdeel heel interessant!

Als laatste kregen we een "I *heart* HS High School" T-shirt en een tasje met spullen erin: een mapje met allemaal papieren; een mapje waar je je pasjes in kan doen; en als laatste een band die je om je koffer heen kan doen. De band is knalgeel, dus dat staat heel mooi bij mijn mint-groene koffer...

En dan nog even iets heel anders. Op 16 juni kregen alle examenleerlingen in Nederland (waaronder ik)de uitslag. Ik was zo ontzettend zenuwachtig! Om precies 14:34 werd ik gebelddoor mijn mentrix die mij vertelde "heel goed gedaan, je bent geslaagd!". HO WAIT, ik, GESLAAGD?, vanochtend zat ik nog te hopen dat ik her mocht doen! Dit betekent dus ook dat ik kan stoppen met het leren voor een her (waar ik dus al mee begonnen was) en eindelijk vakantie kan vieren!

Volgende week moet ik naar Amsterdam naar het Amerikaanse consulaat om mijn visum te regelen dus daar zal ik waarschijnlijk nog wat over vertellen in mijn volgende blog.

Als je een mailtje wilt krijgen zodra er een nieuwe blog of foto op staat dan kun je je e-mail adres invullen in het balkje rechts :)

Doeii,

Nina

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active