Nina in Kentucky!

Eerste blog / voorbereidingen

Hoi!

Het is al weer een paar weken geleden dat ik me heb ingeschreven, en dat betekent dus ook dat ik al een paar weken bezig ben met het compleet maken van mijn aanmeldingspakket. Het aanmeldingspakket... pff wat is dat veel werk! Ze willen zo ontzettend veel weten, nog meer dan ik over mezelf weet haha. Vooral de doktersverklaring is veel en raar, er staat bijvoorbeeld in of je knie en pupilreflexen goed werken.

Twee weken geleden heb ik ook het Engels interview en de toetsen gehad. Als er mensen zijn die dit lezen die zelf ook nog die toetsen moeten maken: MAAK JE GEEN ZORGEN. Die toetsen waren echt heel makkelijk, zelfs als je totaal niet goed bent in Engels ;).

De vaccinaties en de TBC-test heb ik nog niet gedaan. Voor de mensen die niet weten welke vaccinaties je allemaal moet halen; Hepatitis A+B, DKTP en Meningokokken C als je die nog niet gehad hebt (ik gelukkig wel). Ik kijk hier absoluut niet naar uit, maar je moet er watvoor over hebben haha.

Ik moet alleen nog een handtekening van mijn mentrix laten zetten op mijn cijferlijsten en dan donderdag naar de dokter om die vanalles te laten invullen en dan ben ik eindelijk klaar met het pakket!

Ik heb voor nu wel weer genoeg geschreven en het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat er weer een nieuwe blog is omdat er nu nog niet zo veel spannends gebeurt. Vergeet niet een reactie achter te laten, is altijd leuk :)

Als je een mail wilt krijgen elke keer als er een nieuwe blog is, vul dan even je e-mail adres in rechts!

Doeii,
Nina

Reacties

Reacties

Myrthe H

Gezellig ????

annabel

Wat gaan ze allemaal vragen in t interview? En duurt het lang?

Gr annabel

Nina

Hoi Annabel!

Ze vragen vooral dingen over met wie je woont, wat je hobby's zijn, goede eigenschappen over jezelf, slechte eigenschappen en wat je er aan kunt doen om die te verbeteren, wat je van je gastgezin verwacht en wat je denkt dat zij van jou verwachten. De lengte van het interview ligt er vooral aan hoe uitgebreid je de vragen beantwoord. Ik denk dat je ongeveer rekening moet houden met een halfuurtje, maar dat kan makkelijk 10 a 15 minuten verschillen. Aan het einde worden ook nog een paar dingen gevraagd over je voorkeur voor een gastgezin en je regiovoorkeur.

Groetjes,
Nina

Myrthe B

Gaat zo snel al!

Thomas

Ik ben zo trots op je dat 10 maanden naar de VS gaat! Trots op je zussie xoxoxo

Eva

Hoi!
Super leuk om je blog te lezen, leuk verhaal!
Ik ga komend jaar ook voor 10 maanden naar Amerika en er is een Whatsapp-groep met allemaal andere mensen die volgend jaar naar Amerika gaan! Zou je het leuk vinden daar ook in te zitten?
Groetjes, Eva

Nina

Lijkt me super leuk die w'app groep! Zou je me een berrichtje kunnen sturen via Facebook, want om hier mn nummer achter te laten vind ik ook een beetje... dit is mn Facebook: https://www.facebook.com/nina.janssen.3914

Eva

Tuurlijk! Ik kan je alleen geen message sturen zonder dat we vrienden zijn, anders mag je je nummer ook naar me mailen: eva.kies1999@gmail.com :-)

Nina

Echt super leuk, ik heb gemaild!

Sammy jo

ik zit nu in me examenjaar en word in de zomer 17 zou ik na de zomer ook naar zo een school kunnen of ben ik te jong?

Nina

Hoi!

Je bent niet te jong hoor, ik word ook pas in de zomer 17. Je kunt al vanaf je 15e. Kijk anders hier even, hier staat het nog verder uitgelegd. (Ik weet het trouwens alleen van het high school Amerika programma van Travel Active). http://www.travelactive.nl/high-school/wereldwijd/amerika.html?gclid=CLSS4KXu5ssCFckaGwodmMMMRQ#booknow hier staat trouwens dat de deadline 15 maart is, maar die is verlengd tot 14 april, staat ook in de colom er naast. Maar je moet dus wel opschieten als je je nog wilt aanmelden :)

Sammy jo

moet je een bepaald niveau hebben?

Nina

Je moet op VWO, HAVO, VMBO zitten of het eerste jaar MBO afgerond hebben.

Fabiënne Van Reeuwijk

hii,
ik heb net ook te horen gekregen dat ik officieel geaccepteerd ben. Ik vroeg me af of ik ook toegevoegd kan worden in de chat. Zal ik je een mail sturen met mijn nummer?

groetjes,
Fabiënne

Nina

Hoi Fabiënne, leuk dat je ook gaat, stuur maar een mailtje naar ninaanouksaskia@hotmail.com :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active