Nina in Kentucky!

Nieuwe rooster, Promdress shopping & schoollunch!

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TN5vSM8oVIQ

Hoi!

Inmiddels ben ik alweer langer dan twee maanden in the United States! Mijn Nederlands is nog steeds goed (vind ik zelf). Ik begin soms wel ineens Nederlands te praten. Soms een Nederlands woord midden in een Engelse zin, soms een hele zin Nederlands haha. (Dit wordt waarschijnlijk een hele warrige blogpost, sorry hier voor).

Mijn rooster op school is wel verandert. Ik kwam er achter dat ik blijkbaar een science klas moest hebben en dat had ik niet. Ook wilde ik graag Yearbook doen. Dit is serieus het enige rooster dat mogelijk was met Yearbook en mijn andere vakken. Mijn rooster ziet er nu als volgt uit (met mijn grades voor de afgelopen gradingperiod):

  1. US History, A (een level lager dan ik had)

  2. Art, A

  3. College algebra, A (een level hoger dan ik had)

  4. Biochemistry / biology, A(op mijn rooster staat biology maar het is biochemistry)

  5. Lunch / CAT-time

  6. Yearbook! A

  7. English Literature (Senior) B:(

Ik wilde straight A's maar om de een of andere reden geeft mijn docent geen 4's (A's) :(

Yearbook is verreweg mijn favoriete vak!

School begint steeds meer normaler te worden, ik heb een paar vriendinnen gemaakt, en ik kan heel goed overweg met mijn docenten. Na school moet ik altijd 40 minuten wachten totdat mijn gastmoeder mij komt ophalen, en die tijd breng ik meestal door in het Art lokaal of in het Yearbook lokaal.

Op school krijg ik gratis lunch. Op sommige dagen is het eten ineens heel lekker, maar meestal is het niet te eten. Toen ik tegen mijn counselor zei dat ik het schoolkantine eten wilde proberen verklaarde ze me voor gek, en zei ze dat het niet lang zou duren voordat ik mijn eigen lunch mee zou nemen. Nou, ik eet nog steeds de schoollunch, al moet je er welrekening mee houden dat op sommige dagen het enige eetbare een paar appelpartjes is haha. De schoollunch is trouwens wel gezond, nou ja, ze hebben gezonde opties. Ze hebben op sommige dagen ook pizza, maar ze hebben ook bijna altijd salade en appelpartjes, of mandarijnenpartjes, en ze hebben ook vers fruit wat je kan pakken.

Okay, de top 3 “opvallende” vragen en opmerkingen die ik gesteld / te horen kreeg over Nederland (willekeurige volgorde):

-”Nederland is toch een grote open vlakte waar allemaal schapen rondlopen?”

-”Huh, you're wearing normal schoes?”

-En als laatste was er iemand die nog nooit gehoord had van Nederland dus hij dacht dat ik uit Neverland kwam, dat is nu dus mijn nieuwe bijnaam haha.

28 april is Prom. We zijn een paar weken geleden hier voor al wezen promdress shoppen. De eerste keer was mijn gastzus die in Cleveland, Ohio woont ook mee. Het was heel gezellig, we waren de hele dag wezen promdress shoppen en in de avond gingen we nog met haar uit eten. De tweede keer (toen ik mijn jurk had gekocht) was ze er helaas niet bij. Die jurken zijn trouwens zo gigantisch duur! Een jurk die ik gepast had (kijk bovenin bij “foto's”, de witte jurk) was 343$, exclusief TAX!

TAX... dat is ook een dingetje hier...de prijs die je op het schap ziet, of die op het product staat is niet de prijs de je daadwerkelijk betaalt, over alles, behalve eten en drinken, betaal je nog 6% BTW. Dat is nog steeds best wel wennen.

Dit was het al weer voor deze blog, maar er komt nog een deel twee, waarin ik het o.a. ga hebben over ons weekendje naar Gatlinburg, Tennessee.

Vergeet niet op mijn YouTube kanaal te kijken, er staat een nieuwe video online. De link staat bovenaan deze blog.

Als je een mailtje wilt krijgen zodra er een nieuwe blog of foto op staat dan kun je je e-mail adres invullen in het balkje rechts :)

Doei!

Nina

Reacties

Reacties

Ria Pouwels

Dag Nina.

Leuk om van je te horen en wat een mooie jurk en duur idd. Ik hoop dat het een leuk feest wordt. De natuurfoto, s zijn prachtig, ik wens je veel plezier met je nieuwe rooster en je studie. Groeten van ons uit Duiven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active