Nina in Kentucky!

Nog 14 dagen! & PDO-bijeenkomst

Hoi!

Afgelopen woensdag was de PDO-bijeenkomst (Pre Departure Oriëntation) in Venray. Ik ben daar samen met mijn moeder naartoe gegaan. Ik kreeg weer een keycord met mijn naam er op, en toen iedereen er was kon de presentatie beginnen. Er was bij deze bijeenkomst maar een ander persoon die naar Amerika gaat, de rest gaat naar Canada, Australië en Ierland. Omdat ik dus eigenlijk al eerder naar Amerika zou gaanben ik al een keer bij de PDO-bijeenkomst geweest dus heb ik niet zo veel nieuwe informatie gekregen. Omdat (bijna?)iedereen die bij deze bijeenkomst was alleen vliegt hebben ze deze keer wel wat meer verteld over het vliegen en wat je moet doen als bijvoorbeeld je vlucht overboekt is.Na de presentaties werden er nog foto's gemaakt (waarvan er eentje rechts bovenin bij "Foto's" staat). Daarna konden we redelijk op tijd naar huis.

In mijn vorige blog had ik het er ook over dat mijn vertrekdatum toen op 27 december stond, en dat ik hoopte dat het verschoven kon worden naar januari. Ondertussen heb ik mijn definitieve vertrekdatum, en ik kan vertellen dat ik op 1 januari 's ochtends zal vertrekken naar Amerika! Ik zal als alles goed gaat 's avonds rond 17:00 (lokale tijd) aankomen in Louisville! In Louisville is het 6 uur eerder dan hier, dus al zal ik daar vroeg op moeten staan voor school (rond 6:00 waarschijnlijk) dan sta ik voor mijn gevoel pas om 12:00 op. Dus ik hoop/denk dat ik niet te veel last zal hebben van een jetlag.

Ik heb ook al best veel contact met mijn gastgezin. Met mijn gastmoeder heb ik een paar keer gemaild en via Facebook gepraat, enmet mijn gastzusje praat ik bijna elke dag wel via Snapchat. Tot nu toe klikt het echt heel erg, dus daar ben ik super blij mee!Mijn gastzusje heeft op Snapchat ook een groep aangemaakt genaamd "Meet Nina" en daarin heeft ze haar vrienden en mij toegevoegd zodat ik haar vrienden een beetje kan leren kennen! Ook heb ik samen met mijn oudersmet mijn gastmoeder, gastvader en gastzusje geSkyped. Het duurde ongeveer 25 minuten voordat we eindelijk met elkaar konden praten want ze probeerden eerst te Skypen via een tablet zodat ze het huis konden laten zien, maar ze kregen de camera niet gedraaid dus uiteindelijk hebben ze maar Skype geïnstalleerd op huncomputer. Tijdens het Skypen kwam ik er achter dat zij dachten dat ik 31 december aan zou komen (terwijl dat dus 1 januari is).

Ik ga naar een andere school dan mijn gastzusje omdat haar school geen Spring Semester students aanneemt. Ik zal volgens mijn gastzusje waarschijnlijkof Sophomore of Junior worden (2e of 3e jaars dus). Ik vindhet best een beetjeeen raar ideedat ik misschien dus 2e jaars wordtterwijl ik hier al klaar ben met de middelbare school. Het maakt me niet uit hoor, maar ik vind het gewoon apart. Ook is er een kans dat ik een uniform moet dragen. Op de site van de school staat nergens dat ze een uniform hebben, wel staat er iets over een dresscode, maar die valt wel mee. Mijn gastgezin zei echter dat ik een uniform aan moetomdat ik naar een "Traditional High School" ga. Ik hoop in ieder geval dat het niet hoeft haha, maar we zullen het zien.

Als je een mailtje wilt krijgen zodra er een nieuwe blog of foto op staat dan kun je je e-mail adres invullen in het balkje rechts :)


Doei!

Nina

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active