Nina in Kentucky!

Amerikaanse Consulaat!

Hoii,

ik ben twee dagen geleden naar het Amerikaanse consulaat in Amsterdam geweest voor mijn visum aanvraag! Van tevoren moest ik al best veel invullen op internet.

Ik ben samen met mijn vader gegaan, maar hij is niet mee naar binnen gegaan. Toen we in Amsterdam aankwamen bleek de straat waar we in moesten voor de parkeergarage afgesloten te zijn. Gelukkig stonden er omleidingsbordjes en na een tijdje door Amsterdam heen gereden te hebben zijn we uiteindelijk bij de parkeergarage gekomen. Toen we boven kwamen (de parkeergarage zit onder het Museumplein) hadden we gelijk de navigatie op onze mobieltjes aangezet om het consulaat te vinden want we zagen het niet. Beide navigaties zeiden iets anders dus na twee keer de verkeerde kant opgelopente zijn keek ik opzij en zag ik eenAmerikaanse vlag, bingo! Na ongeveer 5 minuutjes in de rij te hebben gestaan kon ik naar binnen en door de security. Dit ging echt heel snel doordat ik geen muntjes in mn broekzakken had, geen riem om had, etc. Ook was het heel handig dat ik geen mobiel bij me had (diehad ikaan mijn vader gegeven) want iemand voor mij in de rij had wel een mobieltje bij zich en die mocht weer achter in de rij gaan staan en toen ik na 30/45 minuten weer buiten kwam stond ze er nog!

Eenmaal binnen moest ik wachten totdat mijn nummer omgeroepen werd. Daarna liep ik naar het eerste loket waar ik mijn papieren en paspoort moest afgeven. Toen kon ik weer gaan zitten en wachten totdat mijn nummer weeromgeroepen werd. Toen moest ik naar een ander loket waar ze vragen stellen. Het enige wat mij gevraagd werd was waar ik naartoe ging in Amerika en toen ik zei dat ik dat nog niet wist vroeg hij of ik dat niet snel moest weten. Daarna zei hij "your visa hasbeen approved"!

Ik had verwacht dat die mensen heel chagrijnig zouden zijn want dat had ik op internet gelezen maar dat was echt niet zo! Vooral de mensen van de security waren echt heel aardig!

Het is nu dus twee dagen verder en ik heb net mijn visum binnengekregen met de post!

En nog wat leuks... IK HEB EEN GASTGEZIN! Ik weet nog niet waar, die informatie krijg ik later pas te horen dus daar zal ik een aparte blog over schrijven. Ik werd vanmiddag gebeld met de vraag of ik het okay vind als ik in een double placement (met nog een andere exchange student) geplaatst wordt. Ik heb gevraagd of ik er nog even over na mocht denken, maar ik ga het wel doen! Ik ben echt super blij en ik kan niet wachten totdat ik ze kan spreken/ontmoeten!

Ergens de komende dagen kun je dus nog een blog verwachten over waar ik geplaatst ben!

Als je een mailtje wilt krijgen zodra er een nieuwe blog of foto op staat dan kun je je e-mail adres invullen in het balkje rechts :)

Doeii!

Nina

Reacties

Reacties

Bianca

Lieve nina,

Op naar het amerikaanse avontuur! Ja, nu wordt het werkelijkheid en gaat jij ons voor 10 maanden verlaten. Ik wens je een superleuk jaar toe in Amerika!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active